Dono V2.0
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Amdetull | uke 40 | utgave. 1 | årg. 0 | Helt ny avis Andetull

Go down

Amdetull | uke 40 | utgave. 1 | årg. 0 | Helt ny avis Andetull Empty Amdetull | uke 40 | utgave. 1 | årg. 0 | Helt ny avis Andetull

Poste by eje002-DIGG Søn Okt 07, 2012 8:11 pm

Amdetull | uke 40 | utgave. 1 | årg. 0 | Helt ny avis Andetull 2n8n348

Amdetull | uke 40 | utgave. 1 | årg. 0 | Helt ny avis Andetull 212elaq

Andetull den første og nyeste avis

Hei og takk får at du vil lese Andetull sin første utgave. Andetull er en avis som har tull, fakta, gåter og vitser. Denne avisen blir laget til betatesterene og blir en avis som bare skal bli utgitt her, men den vil og bli utgitt på dono når det har gått en uke siden jeg lagde denne. Andetull vil mest sannsynlig bli lagt ned etter at siden blir offentlig, men den kan og fortsette vist den blir lest mye og folk liker den. Den kommer ikke hver uke eller måned, men kommer når jeg gidder og lage en ny utgave. Den blir ikke så lang siden det er første utgave, men den blir lenger når det kommer flere utgaver. Det som står i tulle artikkelen er ikke sant så ikke tro på det eller si at at avisen lyver.

Amdetull | uke 40 | utgave. 1 | årg. 0 | Helt ny avis Andetull 2n8n348
Dette er logoen til Andetull, men vist du har en bedre logo eller navn send PM her.

Avisen kommer ikke til og har reklame eller noe så det er ikke vits i og spørre om det. Takk får at du leste dette og som jeg skrev litt over så er denne artikkelen og avisen veldig kort.

Amdetull | uke 40 | utgave. 1 | årg. 0 | Helt ny avis Andetull 2gsj43d

Gåseby flyr til Andeby

Giseby og Andeby har gått hverandre på nervene veldig lenge nå, og nå begynner Gåseby innbyggerne Fly til Andeby får og søke ly fra gåse jakten. Skrue Mcduck syntes dette er en katastrofe fordi de flyr opp på Pengebingen hans. Skrue Mcduck mener at de ikke burde fly til Andeby, men til langtvekkistan og bombe husene til folk med egg der og ikke Pengebingen. Skrue Mcduck syntes og at ordføreren skal betale får og få vekk alle eggene som ligger på Bingen hver gang. Vi i Andetull har den store æren av og få vite plannen til SkrueMcduck, men betingelsen er at ordføreren ikke skal få lese avisen. Her har vi et intervju med Skrue Mcduck og hva plan

Amdetull | uke 40 | utgave. 1 | årg. 0 | Helt ny avis Andetull Skrue2
Skrue Mcduck som løper med Plantegningene til hva han skal gjøre.

Hva gjør plannen ut på Mcduck? Jeg skal få petter smart til og lage en maskin som suger inn eggene og lager omelett som jeg kan selge får 25 kr stykke. Jeg tjener millioner, nei milliarder.

Intervju med Skrue Mcduck om det som skjer.
1. Hvem jakter på de i gåseby? Det er mine ansatte som går i streik hvert år, men jeg gir meg ikke de skal ikke få 50 øre i pålegg.
2. Hvem er med i denne jakt sesongen, og har den jakt gruppen noen navn? Det blant annet Donald, Dolly og noen jeg ikke vil snakke om. Ja, de kaller seg andetroppen.
3. Hvorfor gir du ikke de pålegg? Tror dere jeg er skapt med penger? Jeg blir konk om 125647 år vist de får 5 øre i pålegg.
4. Skyter de virkelig Innbyggerne i Gåseby? Nei! De skremmer de med varsel skutt, men de skader de ikke.
¨Takk får intervjuet og lykke til med planen din.

Vi er nå på taket til Bingen og skal stille Gåsene noen spørsmål.
1. Hvorfor flyr dere på Pengebingen og ikke andres hus? ???
2. kan dere snakke? ???
3. Vil dere ha mat? ????
Okey det var vel et hyggelig intervju med gåsene?

Gåter og vitser

Vitser
]
1.Det var en gang Svensken, Nordmannen og Dansken som hadde strandet på en øy. På øya ble de fanget av en gjeng sultne kannibaler, men de fikk et ønske før de ble spist.

Nordmannen ønsket seg vekk fra øyen.

Dansken ønsket seg og vekk fra øyen.

Og svensken sa: Hei nå er jeg alene! Og ønsket seg Nordmannen og Dansken tilbake.

2. Hvorfor brakk Svensken føten da han raket løv?

Han datt ned fra treet.

3. Kelner, jeg vil gjerne bestille bord!

Beklager, vi selger ikke møbler.

Gåter

1. Hva blir våtere og våtere jo mer det tørker?

Et håndkle.

2.David var ute og gikk en tur når det begynte å regne. Han hadde ikke paraply eller hodeplagg. Hans klær ble gjennomvåte, men ikke et hår på hans hode ble fuktig. Hvordan kunne dette gå til?

David er helt skallet!

3.I en by i Texas har 5% av befolkningen hemmelig telefonnummer. Hvis du velger 100 vilkårlige telefonnummer ut av denne byens telefonkatalog, i gjennomsnitt, hvor mange av disse ville vært hemmelige nummer?

Ingen. Du finner ikke hemmelige telefon nummer i en telefonkatalog!

Fakta om figurer

Bestemor Duck er det eldste nålevende (?) medlemmet i Duck- famlien. (Don Rosa hevder hun døde på 1970-tallet, men dette har aldri blitt nevnt i tregneseriene.)

Selv om hun bare er bestemoren til Stokkstein Duck, Klodrik Duck, Fetter Anton, Donald Duck og Della Duck, kaller alle henne for bestemor. Det er få som kaller henne det hun egentlig heter, Anna. Bestemor eier og driver en går litt utenfor Andeby. Det hun er mest kjent for er nok at hun er utrolig god til å lage mat. Hun har vunnet hver eneste av de årlige kakekonkurransene, helt siden de begynte, til tross for en del sabotasje. Den late gårdsgutten hennes, Guffen, elsker maten hun lager og får aldri nok av den!

Bestemor Duck hadde en mann som het Hilmar, men han er død. De to mest kjente barna hennes er Della Duck, mor til fetter Anton, og Didrik Duck, far til Donald. Hun dukket for første gang opp i Norge i 1949. På gården sin dyrker hun mais, poteter, korn og grønnsaker, og har selvfølgelig dyr. Den største oksen heter Angus, og er snill og rolig, så lenge man er snill og rolig mot den.

Hun er ikke Onkel Skrues søster som mange tror.

Det at hun heter Anna får en vite i flere Donald-hefter, blant annet i nr. 40/1983. Det har forekommet andre navn også. I nr. 9/1951 ser vi et bilde av Bestemor da hun var ett år gammel. Her heter hun Solveig, og vi får også vite at hun er født i mai. Denne kilden er ikke bekreftet senere, og forkastes derfor av flere seriøse forskere. Bestemor Duck (fornavnet har variert mellom oversettelser, men de mest brukte på norsk er nok Anna og Elvira selv om et spørsmål fra Donaldlesere om navnet hennes ble besvart med at hun trolig heter Solveig), er en fiktiv figur i Andeby-universet. Hun er mest kjent som Donald Ducks bestemor.

Bestemor Ducks første inntreden i tegneserien om Donald, var i 1940, men da bare som et bilde på veggen hjemme hos Donald. Hennes første opptreden var i 1943 i en dagsstripe laget av Bob Karp og Al Taliaferro. Hun er datteren av Clinton Kvakk og Gjertrud Kvakk, og dermed barnebarn av den berømte Kornelius Kvakk, grunnleggeren av Andeby. Amdetull | uke 40 | utgave. 1 | årg. 0 | Helt ny avis Andetull Bestemor-Duck

Bestemor Duck bor på en gård utenfor Andeby sammen med grandnevøen Guffen, som har jobben som gårdsgutt. Duck-gården var i sin tid den største i hele området, men da Skrue McDuck kom til Andeby kjøpte han hele området bortsett fra gården.

Hun regnes som Duck-familiens overhode, og det er ofte hun som steller i stand til familie- og juleselskap. Bestemor er også berømt for sine gode paier, som flere ganger har vunnet førsteplassen i paikonkurranser.

Ifølge Don Rosas personlige notater ble Bestemor Duck født rundt 1855 og døde ca. 1970 i veldig høy alder. Ingen av disse hendelsene eller årstallene er nevnt i tegneseriene.

Bestemor på andre språk:
Norsk: Bestemor (Anna) Duck
Svensk: Farmor (Elvira Augusta) Anka
Dansk: Bedstemor (Andrea) And
Finsk: Mummo (Kaino-Vieno) Ankka
Engelsk: Grandma (Elviry) Duck
Tysk: Oma (Dorette) Duck
Fransk: Grandmère Duck
Italiensk: Nonna Papera
Portugisisk: Vovó Donalda

Takk for alt

Takk får at du har tid til og lese. Vi ses igjen neste gang:)

eje002-DIGG
eje002-DIGG

Antall Innlegg : 108

http://Donald.no

Til Toppen Go down

Til Toppen